Tillgänglighetsutlåtande
DigiFinland Oy strävar efter att garantera tillgängligheten till tjänsten 116117.fi i enlighet med lagen om tillhandahållande av digitala tjänster (306/2019). Detta tillgänglighetsutlåtande gäller tjänsten 116117.fi. Den digitala tjänstens tillgänglighet har utvärderats av en utomstående expertorganisation. 116117.fi -tjänsten har genomgått ett omfattande tillgänglighetstest. Utlåtandet har utarbetats den 17 mars 2023.
Tjänstens tillgänglighet
Tjänsten uppfyller delvis tillgänglighetskraven (WCAG-kriterierna 2.1, A- och AA-nivå).
Innehåll som inte är tillgängliga
116117.fi-webbtjänsten har vissa tillgänglighetsproblem. Här följer en lista över de problem som vi känner till.
Innehåll eller funktioner som ännu inte är helt tillgängliga:
- Webbplatsen har responsivitetsproblem (WCAG 1.4.10)
- Nav-innehållsområde saknas på webbplatsen (WCAG 2.1.1)
Har du lagt märke till bristande tillgänglighet i vår digitala tjänst?
Berätta det för oss per e-post och så gör vi vårt bästa för att åtgärda bristen. saavutettavuus@digifinland.fiSidan öppnas i en ny flik
Tillsynsmyndighet
Om du upptäcker tillgänglighetsproblem på webbplatsen ska du först ge respons till oss, dvs. till webbplatsens administratörer. Det kan ta 14 dagar innan du får svar. Om du är missnöjd med det svar du får eller om du inte alls får svar inom två veckor, kan du göra en anmälan till Transport- och kommunikationsverkets (Traficom) enhet för digital tillgänglighet och tillgänglighet.Sidan öppnas i en ny flik Där kan du läsa mer om hur du gör ett klagomål och hur ärendet behandlas.
Tillsynsmyndighetens kontaktuppgifter
Transport- och kommunikationsverket Traficom
Enheten för tillsyn över digital tillgänglighet
www.tillganglighetskrav.fiSidan öppnas i en ny flik
tillganglighet@traficom.fiSidan öppnas i en ny flik
telefonnummer växeln 029 534 5000Sidan öppnas i en ny flik